Vilka svin...

Herregud, var inne på Granngården idag och skulle ha tag i lite fodermajs till åteln hemma. Kanelgifflarna har ju tagit slut nu ;) Tror nästan dom äter bättre än en själv ibland där uppe i skogen :) I vartfall så kom jag in i butiken och fick till svar när jag frågade: Där borta någonstans och ett lätt viftande med handen.
jaja tänkte jag jag hittar väll, när jag väll hade hittat majsen så trodde jag jag skulle få en hjärtinfarkt, 350spänn för 25 kilo. alltså 14 kronor kilot vilket jag tycker är sanslöst. La benen på ryggen fortate än kvickt och stack ner till ica och köpte färskpotatis itället :D "bara" 7 kr kilot.
Så idag blev le menu för grisarna rå färskpotatis som serveras på en bädd av havrekross. Får väll hoppas att det passar så dom inte sticker till granngården och serveras Norma Oryx istället. Tänkte det skulle var deras dessert här istället ;)

Ikväll tänkte jag att jag skulle lägga det första övningsspåret till öppen klass till Jäger, blir med rådjursklöv och nötblod. Tänkte lägga ett ganska enkelt till att börja med, kanske en 300 meter med några vinklar men inga blindgångar. Får se kanske ändrar mig när jag väl står där ute i granplanteringen.
Spåret får ligga över natten så går jag det tidigt i morgon, går det bra så tror jag att jag anmäler mig till viltspår om ett par veckor. Både jag och hunden är sugna på ett championat nu :D



Här är den 3 stjärninga restaurangen...

och härifrån kommer efterrätten...


En utav nattens middagsgäster, måste dock säga att de har dåligt bordskick :)



Skitjakt på er!

Kommentarer
Postat av: johann ramsauer

FYFAN vilka jävla ockerpriser på majs. majs ska inte kosta mer än 3,50kr kg.. tillochmed citygross säljer majs här hos oss för 120kr för 25kg...

själv har jag ringt min spårläggare att hon ska lägga öppenspår till mig i veckan oxo ! är sugen på championatet oxo :)

2011-07-26 @ 08:23:46
Postat av: Jonathan Classon

jag vet helt, sanslöst :/ fått tag i bröd nu, det gillar dom så det får det bli ett tag :) Gick ett spår imorse, kan väll säga att det gick sisådär, fick ett upptag jag med, du vet ju hur det är Johann ;)

2011-07-26 @ 17:06:12
Postat av: johann ramsauer

hahahaha ja jag vet :) ett tipps är att du lägger 1 eller 2 små spår innan du går det öppna ! typ max 50-100 meter, det funkar iaf på min hund. jag kallar det för motivationsspår.

2011-07-26 @ 17:47:30
Postat av: Rehnholm

Säg till om du vill ha billigare majs, ärtor eller något annat kan fixa på storsäck eller dylikt!

2011-07-28 @ 21:56:48
Postat av: Jonathan

Jo jag är lite inne på det med storsäck, vad ligger kilopriset på? Får ta och skaffa mig ett par spridare med så blir det lite mer underhållsfritt med ;)

2011-07-28 @ 22:47:19
Postat av: Rehnholm

De beror väl på vad du ska ha för gröda! Men vete räcker gott till grisarna! så runt 3 spänn kilot kanske! Kom upp på lite studiebesök snart!

2011-08-01 @ 21:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0