24 timmars.

Näsan är det iallafall inte fel på på hunnkräket, men man funderar på det som sitter bakom ibland ;)
Var ute och la ett snabbt blodspår igår eftermiddag vid tre tiden, hade tänkt att friska upp hans kunskaper med ett enkelt spår som skulle ligga fyra fem timmar bara...
Tyvärr vart jag lite upptagen med lite bockjakt och annat på kvällen, tiden drog iväg och jag ides inte gå spåret på kvällen. Jaja inte mer med det, nya spår kan man ju alltid lägga.
For iväg imorse till Åseda igen så det var inte aktuellt att går det på morgonen heller, jaja mer om det senare.
Väl hemkommen från Åseda så fick jag ett infall, testa spåret kan man ju alltid göra. Längsta liggtiden han har haft innan var ca 12 timmar, vilket inte gick bra alls. Hade korsats under natten och jag fick upptag i spårselen i princip... :(
Hade inga större förhoppningar när jag visade på han heller, men efter lite letande runt startplatsen tog han upp spåret, följde det relativt bra. Tappade bort sig vid en nittiograders sväng med fixade det med tillslut. Syntes tydligt att han fick jobba hårt, nosen i backen hela tiden och mycket sicksakande över spåret. På något ställe så stannade han och ringade men är överlag nöjd med hans prestation, hade ju inte direkt gjort det bättre själv ;)
Superkul, särskilt eftersom tidigare varit nere i Åseda för söndagstraditioner. Känns mer inkört att åka till Åseda på söndagar nu än vad julafton gör.
Traditionerna består utav följande:
Först en grundlydnadskurs i två timmar som Smålands Hundägarskola ger, förövrigt en superkurs. Sedan så blev det grytträning igen, var lite orolig efter i fredags att det skulle bli skit och pannkaka av alltihop med det var inga dimmor idag inte. Jobbade på bra med fart, skall och vilja. Tappade dock lite på att han hoppade ner från hyllan en gång, men återupptog arbetet igen direkt så det var ingen fara. 
Fick iallafall omdömet startklar så på fredag så smäller det, då är det the real deal så att säga ;) GAS prov.

Och kameran hade jag med mig med


Svartråtta med spårsele


Into the bush ;)


on the track :)


Något nöjd hund??


Han var trött en liten stund iallafall... ;)

Skål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0