Anonyma Jägare!

Känns som jag skulle behöva ett AA möte nu, fast för jägare istället. Tala ut om sitt beroende, den växande klumpen i magen när man inte har fått sitt beroende stillat på ett tag. Ni vet alla hur det är att knäppa den första. Tänk hur det är att losa kopplet första gången i höst ;)
Man sitter i en ring, så får man ställa sig upp.
-Hej, mitt namn är Jonathan och jag har inte jagat på 6 månader. Jag har iofs haft några återfall under denna period men dom har försvunnit snabbt. Det känns inte bra alltså, men vad har jag för val?
Ungefär så tror jag det skulle gå till.
Så får dom som har riktigt grova "problem" komma till tals dom med. Dom som har bunkrat upp med alla filmer ur Dianas stigar och Hunters video. Dom som har jaktkalendern i taket ovanför sängen så dom ser varje morgon hur långt det är kvar till andjakten drar igång. Dom som har suttit och brynt jaktkniven hela sommarn så att det bara är en tandpetare kvar av den. Dom som har missbrukat jaktforumen så pass att tangenterna i datorn är utslitna.

Men kära vänner skulle jag då säga, att nu är det snart slut på vårt lidande. Nu är det bara en och en halv dag kvar tills vi får smyga på bockarna igen. En vecka kvar tills ni åter får släppa eran älghund och höra de ljuva ståndskallen ljunga ut över nejderna.

Och till oss stackare som inte får släppa förrens första Oktober, till oss finns ingen tröst. men vi visste vad vi gav oss in i. Men den som väntar på något gott, den väntar aldrig för länge.



Slut på det Poetiska ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Öhh?

Hört talas om grytjakt =) RÄvjakt osv

2011-08-14 @ 19:35:04
Postat av: Anonym

Öhh?

Hört talas om grytjakt =) RÄvjakt osv

2011-08-14 @ 19:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0