Down under.

Träning, träning och mer träning :) Finns det något bättre att göra en söndag? Alternativet var att ligga hemma på soffan och gnälla över att man åt för mycket kräftor igår så valet var ju självklart ;)
Var på lydnadskurs för femte gången nere i Åseda nu igen, passade även på att träna lite gryt eftersom hunnen nu är anmäld till anlagsprov sista helgen i Augusti :)
Såg inte lovande ut vill jag lova när man rullade ur sängen imorse, regnet bara öste ner och det avtog då inte heller förrens det var dags att gå in och ha teori genomgång och fika på kursen, typiskt ;)
Iallafall träningen gick bra och det känns som man verkligen kommer någonstans nu :) han funkar riktigt bra, slappnar av när han ska osv :)
Under teorin fick vi fundera på vad vi tyckte bra och vad som inte funkade. Det är ju som alltid svårt att rannsaka sig själv men jag lyckades nog med en korrekt analys. Iallafall om jag får säga det själv :D
Nöjd med följsamheten men tycker att det behövs mer "glädje" i träningen, blev hemläxan till nästa gången.

Fick även lite apporteringstränings tips, hur man skulle få han att hålla och inte släppa. Träna viljan att bära dammisen osv.  Var tvungen att testa lite när jag kom hem och det funkade helt okej. Tog ett par steg bakåt i träningen igen och kastade på land men inga långa avstånd. Nu kommer han in med den men håller inte kvar i munnen till han får ett "tack" kommando. Jaja bara kämpa vidare.

Tanten var med med så hon tog ett par bilder, här har ni ett axplock ;)




Jäger hänger på :)



Håller Johan på att ge upp hoppet? ;)



I'm going in!



Det gick allt åt att klä på sig ;) leka måste man med :)



Har husse glömt mig??


På återseende gott folk!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0