Saturday night fever

Då var det lördag och helg igen, började helgen med att åka ner till Åseda för lite grytträning med hunden. Är ju bara en vecka kvar tills han ska starta nu. Gick inte alls bra, han har inte gått klockrent innan heller men han har haft mycket bättre driv i sitt agerande tycker jag. Annars brukar jag träna på söndagar så vi hade kommit överens om att vi skulle köra på fredagen bara för att hunnen skulle vara utvilad innan, går ju på kurs för smålands hundägarskola innan annars ;)
Iallafall så var det ingen fart under tassarna knappt, dock så stack han in i grytet direkt så den biten var inga problem. Hoppas bara att det var en tillfällig svacka för den lille svarta krigaren ;)
Har haft lite problem innan iår med fästingsinfektioner, fått åka två gånger till veterinären för att få lite medecin :/ Hoppas bara att det inte är den skiten igen, fast det där har jag funderat lite över faktiskt. Kan inte svära på att det är i samband med att jag hält frontline i nacken på kräket men det är så man börjar fundera. Jaja har iallafall slutat med frontline och ordinerar regelbundna bad och fästingplock istället ;)

Och ingen bock har jag lyckats skjuta en heller, dock har fyrataggarn jag skrev om senast lyckats undsmitta mig igen. Smög mig ner till samma ställe där jag såg han senast och mycket riktigt där var han, dock en väldigt kort stund...
Han och jag har bokat möte i helgen iallafall...  ;)



Lördagen började med lite kräftfiske, detta ljuva "nöje". Det är mer än arbete än nöje i mitt fall men jag har full förståelse för att folk kan tycka det är trevligt ;) Det gör jag med, iallafall när det är skiva ;)

Sen är frågan, en tysk eller en spets?




Merry helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0