Jullov > Jakt

Hopp!

Gick och fick "jullov" i Fredags från skolan så då var man ju inte svårövertalad att åka hem :)
Kände dock att jag fick börja ledigheten med att göra lite nytta iaf, kan ju inte bara tänka på nöjen! Julstädning stod på schemat vilket avklarades snabbt!!

Sen har jag bara jagat resten av veckan, eller tja. Tränat hunden kanske är det rätta uttrycket ;)
Suttit och druckit kaffe och väntat på att han ska söka ut... Riktigt tradigt men nu har det gett resultat!! :))

Började i Söndags och höll på hela dagen, är på en mark som är ganska viltfattig vilket leder till att han inte får någon belöning när han väl söker ut tyvärr. Var på den marken fram tills lunch ungefär innan jag gav mig. Packade ihop och drog hem till lite bättre rådjursmarker, släppte hunden som sökte ut efter ett tag... Verkade komma på en kall löpa en 150-200 meter ifrån mig som han följde ytterligare 300 meter innan han skrek i! Toppenkul att han fick belöning :) Lyckades presentera viltet för husse med som tyvärr hade fel bössa för att skjuta på det avståndet...

Vilodag i måndags för den lille kämpen.

Tisdagen bjöd på skitväder men två riktigt fina drev! Polleten verkade ha trillat ner efter Söndagen eftersom han sökte ut självständigt och fiskade rätt på ett rådjur det första han gjorde, drev det i ca 30-40minuter.
Nytt släpp då han hittade ett annat stackars rådjur, såg spåren efter det. Döm av min förvåning när han bytt till en HARE när han kommer förbi mig där jag står, verkar vara nya favorit viltet för gud vad han körde den ;)

Och idag då, kan bara säga att gud vad handikappad man känner sig när astron bryter ihop. Förbannade DC40 halsband och dess antenn...
Iaf så satt husse och drack kaffe medans hunden var ute och sökte, långt ut gick han. På ca 200meter så hör jag kräket vråla i 5 gånger och sen tvärtyst och frågetecken på pejlen... Jaha, nu har han tjuvat gryt tänkte jag. Väntade lite för att se om jag fick in han innan jag gick upp till frågeteckenet. Där det bara var massa rådjursspår...

Nu började jag bli orolig att det hänt honom något eftersom han bara tvärtystnade, tanken på småländska vargar och allt helvete for genom huvudet på mig. Väntade ytterligare men fick inte in honom så jag tog bilen och åkte runt och försökte få in en signal på honom men icke. Höll på i ca 1 ½h innan jag fick in honom en sekund på 800 meter när han stod vid en sjökant... Suck.

Jaja slutet gott allting gott :))

Happy X-Mas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0