6 dagars jakt!

Hopp hopp gott folk, här har det jagats!

Nu har jag varit ute och jagat älg i en hel vecka, kändes hopplöst ett tag. Såg inte en älg på fyra dagar, det mest spännande som hände var att jag bommade på en räv...
Sen lossnade det i fredags tillslut, inte för att jag fick skjuta men jag fick se :) Vi hade ko och tjur förbud, jo vad tror ni inte kommer till mitt lilla general pass?
Jo såklart 2 kvigor, och en tjur som hade så stora horn att han knappt kunde lyfta skallen... ;) Nej men han hade väldigt fina utlägg iallafall :) Men sån är ju jakten!

Idag var jag iväg en sväng till Torsbo på morgonen, trodde jag hade strul med kikarn men det var det ju som tur inte :) Bara handhavande fel, kände mig rätt dum när jag åkt 12 mil för att ställa den frågan ;)
Iallafall så åkte jag hem, fick ett infall och gick ut och släppte tysken!!

Och vilken jakt jag hade, ensam jakt är faktiskt inte fel.
Direkt sökte han upp och jag han inte ens sätta mig på stubben innan han hade upptag 60 meter bort, han måste trammpat på drevdjuren så som han vrålade i. Iväg gick det och snurrade gjorde det med. Kollade på pejlen vart det var på väg, skyndade mig dit. Jo vad tror ni händer? Jo drevet svänger och går förbi där jag stod innan... ;)
Mer bukter blev det innan det drog iväg och hunden släppte. Har en liten känsla av att det kanske luktade gris i terrier nossen, var jädrigt länge inne i en tät gran plantering och vrålade och snurrade :) Lite tag är det allt i Svartingen!

Jaja det var inget att vara deprimerad över utan det var bara gå till ett nytt ställe och släppa på igen!
Satte mig i solen och bara väntade, har aldrig sett hunden med sånt sök innan, verkar som han verkligen är på G!
Iallafall, sökte ut. Upptag 130-140 meter bort och sen bar det av igen. Tillslut så gick kidet i pass och husse kunde avsluta och skjuta första viltet framför en mycket glad och nöjd TJT!

Bjuder på en del bilder från veckan med, ursäkta kvalitén!







Kommentarer
Postat av: Anonym

GRATULERAR till Jägers första vilt!! Verkligen roligt att utsöket funkar! (vad var det vi sa!!!)



Här hemma har vi en skendräktig Nikki och enligt henne är det nära nedkomst nu.. Mjölk i juvren och hon är antingen på oss som ett plåster eller ligger hon i ett hörn och tycker synd om sig själv..

Hanhund nästa gång??



Gick förbi en hönsgård idag och hon blir lika blockerad som sist.. Vad tusan är det med hönor som får henne att fullständigt flippa ur, när hon kan bryta ett upptag på dovhjort på kommando???



Ses vi på fortsättningskursen?



Mvh Åsa, Conny och Nikki

2011-10-16 @ 18:47:54
Postat av: Claudia

Grattis!! Det var det bästa som kunde hända!!

Själv fick jag en get serverad i knät av min lilla terrier och vad hade jag?!!?

Inte laddat!!! Tror mig, jag är sur på mig, ännu!!



Ja: Grattis till Jägers första!! Vad kul!!!

Fortsatt skit jakt!

Hälsn.

2011-10-17 @ 09:15:05
URL: http://jaktterrier.se
Postat av: Jonathan och Jäger

Hej på er!

Ja det var verkligen kul att det gick bra, kändes som ett steg på vägen :) Hur kan du glömma att ladda Claudia? det gör man ju nästan innan man gått ur bilen ;) Sånt som händer och du får nog fler chanser i höst :)

Haha hon kanske är en liten fågelhund innerst inne eran lilla nikki? ;) Det är riktigt bra jobbat att ni kan blåsa av från drev må jag säga, funkar inte riktigt för mig om man säger så ;)går bra sålänge det inte finns något i nosen dock... Jaja, måste erkänna med att träningen varit lite eftersatt i och med skola och se. Klart vi ses på fortsättningskursen, ska försöka gå alla gånger :)



/Jonathan

2011-10-17 @ 20:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0