Åtta timmar!

Så långt är det kvar tills klockan ringer, då är det dags att hoppa upp ur sängen direkt ner i jaktkläderna, kasta sig ut i bilen (men inte glömma studsaren) och dra iväg ut på pass.

Japp, det har nog ingen missat att imorgon börjar älgjakten, sveriges näst största folkfest efter nationaldagen ;)
Jag och min far börjar med att sitta hemma på marken, har en kalv på licens i år så vi får väll se om vi lyckas. Haft en del älgar på marken nu innan, men de försvann förr ett par dagar sen. Som det brukar med andra ord ;) Men men, de kan ju komma tillbaka under natten.

Efter det blir det express upp till jaktmarken ovanför Bruzaholm, dock viktigt att inte glömma köpa snus på vägen. Kommer bli en jobbig dag annars ;)
Första morgonen är det lite av en tradition att vi passar fram tills nio tiden så det är därför vi är hemma.

Kommer nog att bli kul, i år har vi 6+fri kalv så vi har nog att göra hela veckan.

Jaja nu ser vi fram emot en fin vecka!


Kommentarer
Postat av: Åsa o Nikki Sixan

Hoppas det går bra i älgskogen! Själv tillhör jag minoriteten, som tycket att denna jaktform är SEG..föredrar lite mer action!(blir jag hängd nu??) Är nog lite bortskämd med att det händer något hela tiden ute hos oss! Trots det inte lättjagat, men man får se mycket djur i pass och i rörelse.

En ung tjej fällde sitt första vilt någonsin ute hos oss i helgen. Gissa vad man drar till med då??!! En perfekt sjuten skovel-hjort!! Få förunnat!



Skitjakt på dig!!

2011-10-11 @ 22:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0