Det var en gång...

...då jag aktivt updaterade min blogg.

Jaja, nu var det ett tag sen man skrev någonting här. Mest beroende på att jag nu bor i Värnamo där det inte finns tillgång till internet... Även fast det är utlovat att det ska finnas, heja landstinget och dess utbildningar!

Har nu pluggat fyra veckor på den eminenta KY-utbildningen skogligt basår i Värnamo. Tycker att det går riktigt bra faktiskt, det mesta är intressant och man varvar praktik med teori.
Känns som man har kommit rätt i sitt utbildningsval, men som en klasskompis sa. Detta är bara en språngbräda till Skinnsberg och skogsmästare utbildningen, jag menar man är ju inte manlig förrens man har minst 180 högskolepoäng... ;)

Har varit ute en del med min lilla Svartråtta med under helgerna faktiskt, funkar både bra och dåligt får jag lov att säga. Driver gör han, både länge och väl. Men detta mytomspunna sök som alla har hört talas om men jag inte sett röken av...
Det är rent ut sagt beklagligt dåligt, men det är bara kämpa på och försöka ge han så mycket tid som möjligt i skogen. Förhoppningsvis kanske lyckas skjuta något fuldjur för han på lördag med.

Appropå Lördag! Äntligen är det dags igen, så som jag har längtat efter detta. Det är Kissie på Harrys i Värnamo! Nej vad säger jag det är ju då Rådjurjakten drar igång, förhoppningsvis blir det jakt både lördag och söndag med fina drev och kanske något nerlagt vilt, även om inte stammen är vad den har varit.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0