Med en tår i hjärtat.

Hopp, var nästan lite vemodigt att åka iväg ifrån Åseda idag. En epok går i graven i och med att grundlydnadskursen är slut :( Vad ska jag nu ta mig till på Söndagarna? ;)
Jo just det, det är ju snart oktober och det drar igång på riktigt :)
Det har iallafall varit fruktansvärt roligt, kul ,trevlig och ibland till och med lite jobbigt. Men framför allt har det varit fruktansvärt givande. Tack Johan och Lisa på Smålands hundägarskola.
Imorgon blir det Värnamo med för att påbörja sin utbildning, förhoppningsvis har man fyra fina år framför sig nu. Först ett basår i Värnamo och sen tre år på Skogsmästarkolan i Skinnskatteberg, ska iallafall bli riktigt spännande.

Har ju varit lite dålig på att uppdatera den här veckan men jaktligt sett har den varit ganska lugn. Har fokuserat på  att försöka få igång hunden lite nu.
Var ute en sväng i Onsdags efter jobbet och släppte han. Var helt klart mer fart än förra helgen men söket är än så länge under all kritik...
max femtio meter i från husse om det inte är något som lockar i näsan.
Iallafall så blev det upptag efter en halvtimme eller så vilket resulterade i ett ganska fint drev som varade i fyrtio minuter. Frågan är om det blir längre eller kortare med tiden?
Ett litet roligt sidospår är att jag hittade en förvaringsplats för mat och förnödenheter i händelse av krig när jag var ute i skogen, kanske den nya jaktkojan? ;)



Blev även ett provsläpp igår som även det resulterade i ett litet drev, vilket jag tror var på Älg. Kan inte har varit någonting annat. Inga bukter att tala om och gick spikrakt i lugnt tempo med några 90 graders svängar. Inga bukter att tala om. Var lite grova skall imellanåt med. Det som talar för älg med är ju förstås att ko med dubbelkalv hade gått över vägen ungefär där hunden passerade enligt gps:en ;)
Han höll på i ungefär fyrtio minuter då med vilket man nog får vara ganska nöjd med nu tror jag.

bild på dräparn

Jaja får försöka ge han mer skogstid nu i veckan och helgen som kommer för att få igång söket lite mer :))

över och ut!

Kommentarer
Postat av: Åsa Holmberg

Hej Jonatan!!

Håller med om att det känns tråkigt att kursen är slut.. trots att just vi kunde ha önskat ett bättre avslut kanske!! Ja ja, bara att jobba vidare med "draken"! Låter som du kommer få bra drevtider på vovven. Vänta du tills han blir lite varm i kläderna så kommer söket också!

Jag har en fin blid på er sedan kursen. Vill du, kan jag maila den om du skickar en adress! F.ö kan du kolla in www.jaktupplevelse.se om du är intresserad av jakten på Hunö.

Ha det gott och lycka till med hund och skola!



Mvh Åsa, Conny och Nikki

Ps Vi hoppas att det inte blir kokt höna på menyn framöver!!!Ds

2011-09-06 @ 18:34:55
Postat av: Jonathan

Hej på er :)

Trevligt att ni kikade förbi :) Ja drevtiderna är bra tycker jag allt, men som ni säger söket kommer nog bara han får tid :) Ja jag tar gärna emot bilden :) min mail är [email protected]

Var inne på eran hemsida och kikade lite med, verkar ju riktigt fin må jag säga. Hoppas ni får en bra säsong på ön :)

/Jonathan

2011-09-08 @ 19:39:14
Postat av: jonathan

Fel, mailen är [email protected] :))

2011-09-08 @ 19:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0